الاختبار الرابع التدريس
بالتكنولوجيا دورة 4
The current system of education is effective at preparing students for today's
globalized and technologically advanced society.
Schools should focus on individual learning;
groupwork is too difficult to assess to be useful
|
According to teaching with technology, which of the
following statements are FALSE?
|
1
|
النظام الحالي للتعليم فعال في إعداد الطلاب للعولمة اليوم
ومتقدمة تكنولوجيا المجتمع
.
المدارس وينبغي أن تركز
على التعلم الفردي؛ يقدرها من الصعب جداً تقييم مفيدة.
|
وفقا للتدريس بالتكنولوجيا،
أي من العبارات التالية هي كاذبة؟
|
1
|
You have to send out letters to parents using either
a typed letter and
photocopier, or by e-mailing to a distribution list of parent addresses for
your class.
You have to
work out attendance totals for your class either using a paper-based register
or with the auto-sum feature in Excel.
You have to send an urgent message to the teacher
next door either by sending a student or by logging on to your e-mail to send
a message.
You need to send a note round the school to remind
your colleagues about next week's staff meeting either by sending a note with
a student to their classrooms , or by e-mailing the staff list with the
details.
|
ICT can help you as a teacher, but you have to
decide if you think using technology is more efficient than traditional
methods. Have a look at the list following and decide which statements are
more efficiently addressed by technology: (select three that apply)
|
2
|
يجب عليك إرسال رسائل للآباء والأمهات باستخدام أما الرسالة
المكتوبة وتصوير المستندات، أو بإرسال بريد إلكتروني إلى قائمة توزيع عناوين الأصل
للفئة الخاصة بك.
لديك للعمل على حضور الإجماليات للفئة الخاصة بك أما باستخدام
سجل المرتكزة على الورق أو باستخدام ميزة المبلغ التلقائي في Excel.
يجب عليك إرسال رسالة
عاجلة إلى المعلم المجاور بإرسال طالب أو بتسجيل الدخول إلى البريد الإلكتروني الخاص
بك لإرسال رسالة.
تحتاج إلى إرسال مذكرة
جولة المدرسة لتذكير الزملاء حول اجتماع الموظفين الأسبوع المقبل أما بإرسال مذكرة
مع طالب إلى صفوفهم، أو البريد الإلكتروني قائمة الموظفين مع التفاصيل.
|
تكنولوجيا المعلومات
والاتصالات يمكن أن تساعدك كمعلم، ولكن عليك أن تقرر إذا كنت تعتقد أن استخدام التكنولوجيا
أكثر فعالية من الطرق التقليدية. إلقاء نظرة على القائمة التالية وتحديد البيانات
التي تعالجها بشكل أكثر كفاءة التكنولوجيا: (حدد ثلاثة تنطبق)
|
2
|
Plan activities
for groups of five or six students at a time
and rotate the groups so each student gets a turn
.
Ask the
students to work in groups of six and assign one computer per group as a
research tool
.
Let the students choose whether they want to use the
computers or not.
Wait until you get enough computers so each student
can use one.
Train a team
of students to act as mentors or tutors
with the computers so that they can support the rest of the class in developing
their skills
|
You are teaching in a school where you have five
computers between 30 students in your class. Which of the following might be
appropriate ways to organize students' access to the technology?
|
3
|
خطة الأنشطة لمجموعات من خمسة أو ستة طلاب في وقت واحد
وتدوير المجموعات حتى يحصل كل طالب بدوره
.
أطلب من الطلاب للعمل في مجموعات من ستة وتعيين حاسوب واحد
لكل مجموعة كأداة لبحث.
السماح للطلاب اختيار
ما إذا كانوا يرغبون في استخدام أجهزة الكمبيوتر أو لا
.
انتظر حتى تحصل على ما
يكفي من أجهزة الكمبيوتر حيث يمكن استخدام كل طالب واحد
.
تدريب فريق من الطلاب للعمل كمرشدين أو الأولياء مع أجهزة
الكمبيوتر حيث أنه يمكنها دعم بقية الفئة في تطوير مهاراتهم.
|
كنت التدريس في مدرسة
حيث يكون لديك خمس أجهزة كمبيوتر بين 30 طالبا في الفئة الخاصة بك. أي مما يلي قد
يكون من الطرق المناسبة لتنظيم وصول الطلاب إلى التكنولوجيا؟
|
3
|
Students' ICT skills.
The availability of hardware and software.
How long you have for the task.
Your learning
outcomes for the activity.
How you will supervise and support the task.
|
When planning group work with technology the most
important thing for a teacher to consider is:
|
4
|
مهارات الطلاب تكنولوجيا
المعلومات والاتصالات.
توافر الأجهزة والبرمجيات.
كم من الوقت لديك للقيام
بالمهمة.
نتائج التعلم الخاص بك لهذا النشاط.
كيف سيتم الإشراف ودعم
المهمة.
|
عند التخطيط لعمل الفريق
مع التكنولوجيا الشيء الأكثر أهمية لمعلم للنظر:
|
4
|
It may take
extra time at first to get used to a new approach with technology.
Technology is always quicker than paper and pencil
methods.
You may need
to develop new skills to use technology efficiently
.
Students always know how to use technology more
effectively than teachers.
Assessment data from a computer database is more
accurate than in a handwritten record.
|
Which of the following statements about technology
are TRUE?
|
5
|
قد يستغرق وقتاً إضافيا في البداية إلى التعود على اتباع
نهج جديد مع التكنولوجيا.
التكنولوجيا دائماً أسرع
من أساليب ورقة وقلم رصاص.
قد تحتاج إلى تطوير مهارات جديدة لاستخدام التكنولوجيا
بكفاءة
.
دائماً تعلم الطلاب كيفية
استخدام تكنولوجيا أكثر فعالية من المعلمين.
تقييم البيانات من قاعدة
بيانات كمبيوتر أكثر دقة من أي وقت في سجل مكتوب بخط اليد.
|
أي من العبارات التالية
حول التكنولوجيا هي الحقيقية؟
|
5
|
Get the students to download and install the
software at the beginning of the lesson to help them develop their personal
ICT skills and save him some time.
Ask a group
of students to work with him to download and test the software a few days
before the planned lesson so they can act as experts and help other students.
Do not use software downloaded from the Internet as
it may be infected with a virus or other malicious software which could
damage the school network
|
A teacher in your school is experienced at
integrating technology in his teaching and wants to use a new piece of free
software in his mathematics lesson which he has checked and tried out on his
own computer. Which is the best option from the choices below to ensure the
success of the teacher's activity?
|
6
|
الحصول على الطلاب لتنزيل
وتثبيت البرنامج في بداية الدرس لمساعدتهم على تطوير مهاراتهم في تكنولوجيا المعلومات
والاتصالات الشخصية، ويوفر له بعض الوقت
.
أطلب من مجموعة من الطلاب العمل معه لتحميل واختبار البرمجيات
قبل الدرس المخطط لها ببضعة أيام حتى يتمكنوا من العمل كخبراء ومساعدة الطلاب الآخرين.
لا تستخدم البرامج التي
يتم تنزيلها من الإنترنت كما أنه قد يكون مصاباً بفيروس أو غيرها من البرامج الضارة
التي يمكن أن تلحق الضرر بالشبكة المدرسية.
|
مدرس في المدرسة الخاصة
بك هو من ذوي الخبرة في دمج التكنولوجيا في التدريس ويريد استخدام قطعة جديدة من
البرمجيات الحرة في بلده درس الرياضيات الذي لديه دققت وحاولت الخروج على الكمبيوتر
نفسه. وهو أفضل خيار من الخيارات أدناه لضمان نجاح النشاط المعلم؟
|
6
|
All of the students undertake the same learning
experience.
Students hear
other students' views and opinions as they work together.
The teacher can present information about a new
topic or explain things to the class easily.
Students
teach each other incidental skills as they work through a task
|
Identify which of these are benefits for group or
collaborative learning with technology
|
7
|
كل من الطلاب القيام
بتجربة التعلم نفسه
.
الطلاب الاستماع إلى الآراء ووجهات النظر الأخرى الطلبة
وهم يعملون معا.
المعلم يمكن أن يقدم
معلومات حول موضوع جديد أو شرح الأمور للفئة بسهولة
.
تعليم الطلاب بعضهم البعض مهارات عرضية كما أنها تعمل من
خلال مهمة.
|
تحديد أي من هذه المزايا
للمجموعة أو التعاوني التعلم بالتكنولوجيا:
|
7
|
To replace other forms of teaching wherever it can
be organized
.
To complement
and support other forms of teaching where it is beneficial.
To supplement traditional teaching as an extension
task
|
Group work and collaborative learning with
technology should be used
|
8
|
ليحل محل أشكال أخرى
للتدريس حيثما يمكن تنظيم.
لتكملة ودعم أشكال أخرى من التعليم حيث أنه مفيد.
لتكملة التعليم التقليدي
كمهمة الإرشاد.
|
وينبغي استخدام مجموعة
العمل والتعلم التعاوني مع التكنولوجيا:
|
8
|
Make sure there isn't a face-to-face course running
locally as these are always more effective.
Check the
time commitment and any costs to decide if it is worth the investment.
As long as it is from a reputable company or
organization it will be a high quality course.
If there is
online interaction with other students and tutors, check this will fit in
with your schedule
.
Make sure the
particular content will meet your personal needs.
|
A colleague asks you for some advice about taking an
online course to improve her subject knowledge skills. Which of these might
be good advice you could give her?
|
9
|
تأكد من أن ليس هناك
دورة وجها لوجه قيد التشغيل محلياً كهذه دائماً أكثر فعالية.
التحقق من الالتزام بالوقت وأي تكاليف تقرر ما إذا كان
يستحق الاستثمار.
طالما أنها من سمعة الشركة
أو المنظمة وسيكون دورة تدريبية ذات جودة عالية
.
إذا كان هناك التفاعل على الإنترنت مع الطلاب والمعلمون،
تحقق هذا سوف تتلاءم مع الجدول الزمني الخاص بك
.
تأكد من محتوى معين سوف تلبي احتياجاتك الشخصية.
|
زميل يسألك عن بعض النصائح
حول أخذ دورة على شبكة إنترنت لتحسين مهاراتها المعرفة في هذا الموضوع. وهذه قد تكون
نصيحة جيدة يمكن أن تعطي لها؟
|
9
|
Check that
the students have the appropriate skills in using the technology before
teaching the lesson
.
Assume that students will have the skills needed or
that they will pick them up easily.
Plan the lesson and teach the students the skills
they need if this proves necessary at the beginning of the lesson.
Leave teaching of ICT skills to ICT lessons.
|
You are planning a lesson where students will be
using technology to achieve learning objectives in mathematics. Which of the
following is the most suitable approach?
|
10
|
تحقق من أن يكون الطلاب المهارات المناسبة في مجال استخدام التكنولوجيا
قبل تدريس الدرس
.
على افتراض أن الطلاب
المهارات اللازمة أو أن أنهم سوف تلتقط لهم بسهولة.
خطة الدرس وتعليم الطلاب
المهارات التي تحتاجها إذا كان هذا يثبت اللازمة في بداية الدرس.
ترك تدريس مهارات تكنولوجيا
المعلومات والاتصالات إلى الدروس المستفادة من تكنولوجيا المعلومات والاتصالات.
|
كنت تخطط لدرس فيها الطلاب
سوف تستخدم التكنولوجيا لتحقيق أهداف التعلم في الرياضيات. أي مما يلي هو النهج الأكثر
ملاءمة؟
|
10
|
Students create a guide about how they achieved
their ICT-based task.
Students copy their finished handwritten draft of
their writing onto the computer
.
Students review lesson objectives and rate how well they
have achieved these.
Students note down any problem areas within the
lesson and record what they feel they haven't yet mastered successfully.
Students list shortcuts or important skills they
have learnt while using an application.
|
Which of the following statements might make
effective extension or development tasks, if time allows in a lesson?
|
11
|
الطلاب إنشاء دليل حول
كيفية تحقيق هذه المهمة المستندة إلى تكنولوجيا المعلومات والاتصالات.
نسخ الطلاب على الانتهاء
من مشروع مكتوبة بخط اليد للكتابة على الكمبيوتر
.
استعراض الطلاب أهداف
الدرس ومعدل جيدا كيف أنها حققت هذه.
الطلاب يدون أي المجالات
المشكلة داخل الدرس وتسجيل ما يشعرون أنهم لم يتقن حتى الآن بنجاح
.
الطلاب قائمة بالاختصارات
أو المهارات الهامة تعلموه أثناء استخدام تطبيق.
|
أي من العبارات التالية
قد تجعل التمديد الفعال أو مهام التنمية، إذا كان الوقت يسمح في درس؟
|
11
|
students can work together and learn to take responsibility for their
own and each other's learning.
Group work is easy for the teacher to manage and
students always enjoy working together
.
Students can be introduced to different perspectives and views on
various issues, such as how to tackle problems or challenges in their
learning
.
Group work can be used in all learning situations to
address the different learning needs of group members
|
Of the following statements, choose which you think
are benefits of group or collaborative work when using technology in schools
|
12
|
الطلاب يمكن العمل معا وتعلم لتحمل مسؤولية خاصة بهم والتعلم
من بعضها البعض
.
مجموعة العمل ومن السهل
للمعلم لإدارة ويتمتع الطلاب دائماً بالعمل معا.
ويمكن إدخال الطلاب إلى مختلف وجهات النظر والآراء بشأن
مختلف القضايا، مثل كيفية معالجة مشاكل أو تحديات في تعلمهم.
يمكن استخدام مجموعة
العمل في جميع حالات التعلم لمعالجة الاحتياجات التعليمية المختلفة لأعضاء الفريق.
|
من البيانات التالية،
اختر العمل الذي كنت تعتقد هي الفوائد من المجموعة أو التعاونية عند استخدام التكنولوجيا
في المدارس:
|
12
|
The computer
can provide differentiated activities for different groups of learners.
The teacher
can use resources from the Internet which would not otherwise be available.
Students can each take it in turns to use the
computer to learn ICT skills quickly.
The teacher can easily ensure all of the students
have the same opportunity to develop their technology skills.
The teacher
can show and explain to students how technology can support their learning
|
Of the following, identify which are effective ways
that you could use a single computer with an Internet connection and
projector with a whole class of students and mark the answers
|
13
|
الكمبيوتر يمكن أن توفر أنشطة مختلفة لمجموعات مختلفة من
المتعلمين.
المعلم استخدام الموارد من شبكة الإنترنت التي لا يكون
ذلك متاحاً.
الطلاب يمكن كل اعتبر
بالتناوب استخدام الكمبيوتر لتعلم مهارات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات بسرعة.
يمكن ضمان المعلم بسهولة
الطلبة جميعا نفس الفرصة لتطوير مهاراتهم في مجال التكنولوجيا.
يمكن إظهار المعلم ويشرح للطلاب كيفية دعم التكنولوجيا
على التعلم.
|
تحديد الإجراءات التالية،
التي هي طرق فعالة يمكن استخدام جهاز كمبيوتر واحد مع اتصال إنترنت وجهاز الإسقاط
مع فئة كاملة من الطلبة ومارك الإجابات.
|
13
|
ICT is an
integral part of today's world and its use should therefore be a part of
daily learning in schools.
ICT skills need to be taught separately and
explicitly so students can use applications effectively.
Students need
to be ready for the demands of the 21st century and work collaboratively
.
Incorporating
ICT in daily learning makes it easier to develop more meaningful learning
across the curriculum
|
Identify which of the following statements support
the embedded use of ICT in schools
|
14
|
تكنولوجيا المعلومات والاتصالات جزء لا يتجزأ من عالم اليوم،
ولذا ينبغي استعماله جزءا من التعلم اليومية في المدارس.
مهارات تكنولوجيا المعلومات
والاتصالات بحاجة إلى أن تدرس بشكل منفصل ويمكن للطلاب ذلك صراحة استخدام تطبيقات
فعالة.
الطلبة بحاجة إلى أن يكون جاهزاً لمتطلبات القرن الحادي
والعشرين، والعمل بشكل تعاوني
.
إدماج تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في التعلم يوميا
يجعل من السهل لتطوير التعلم ذات معنى أكثر عبر المناهج الدراسية.
|
تحديد أي من العبارات
التالية دعم استخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصالات جزءا لا يتجزأ في المدارس:
|
14
|
Information available online may not always be
authentic and reliable.
You need to be disciplined and motivated to succeed.
It is likely to be expensive.
This style of
learning is not always valued as a form of professional development.
You will
receive a qualification from this kind of study.
|
The Internet is a valuable source of information
which can support the professional learning of teachers in a range of ways.
One of these ways is to support informal approaches to learning, particularly
with colleagues. Some advantages and disadvantages of this approach to
professional learning with ICT follow. Using this understanding, identify
which statements are FALSE
|
15
|
المعلومات المتاحة على
الإنترنت قد لا تكون دائماً صحيحة وموثوق بها.
كنت بحاجة إلى أن تكون
منضبطة ودوافع لتحقيق النجاح.
فمن المحتمل أن تكون مكلفة.
هذا النمط من التعلم ليس دائماً قيمتها كنموذج للتنمية
المهنية.
سوف تتلقى على مؤهل من هذا النوع من الدراسة.
|
الإنترنت هو مصدرا قيماً
للمعلومات التي يمكن أن تدعم التعلم المهني للمدرسين في مجموعة من الطرق. إحدى هذه
الطرق لدعم النهج غير الرسمي للتعلم، ولا سيما مع الزملاء. اتبع بعض مزايا وعيوب
هذا النهج في التعليم المهني مع تكنولوجيا المعلومات والاتصالات. باستخدام هذا الفهم،
تحديد البيانات التي هي FALSE.
|
15
|
Organising
learning with technology is easier when the whole class is doing the same
thing.
Groups of students will manage themselves, so they
will need less support.
You should always let students choose who they will
work with to help groups work together
.
Technology should not be used as a sanction or
reward as all students should have equal access.
Planning for
successful integration of technology in a classroom can be challenging, even
for experienced teachers.
|
Which of the following statements do you think are
CORRECT?
|
16
|
تنظيم التعلم مع التكنولوجيا أسهل عندما الطبقة كله القيام
بنفس الشيء.
وسيدير مجموعات من الطلاب
أنفسهم، حيث أنها سوف تحتاج إلى دعم أقل.
ينبغي لك دائماً السماح
للطلاب باختيار الذين سيعملون مع لمساعدة مجموعات العمل معا.
ينبغي عدم استخدام تكنولوجيا
كجزاء أو مكافأة كما ينبغي أن يكون جميع الطلاب الوصول إلى المساواة.
التخطيط لإدماج التكنولوجيا في الفصول دراسية بنجاح يمكن
أن تكون صعبة، حتى بالنسبة للمعلمين ذوي الخبرة.
|
أي من العبارات التالية
رأيك هي تصحيح؟
|
16
|
Professional
teachers' subject association website.
Wikipedia or other online encyclopedia
.
Teacher
communities and forums.
Commercial sites offering advice related to products
they sell.
Websites with a particular interest or enthusiasm
from interest groups and political parties
|
Read the list of different kinds of websites. Choose
the ones you think would provide a good source of highly reliable information
to support your professional learning.
|
17
|
موقع جمعية الموضوع المهنية للمعلمين
.
ويكيبيديا أو غيرها الموسوعة
على الإنترنت.
المعلم المجتمعات والمنتديات.
مواقع تجارية تقدم المشورة
ذات الصلة بالمنتجات التي تبيعها.
المواقع مع اهتمام خاص
أو الحماس من جماعات المصالح والأحزاب السياسية.
|
قراءة قائمة أنواع مختلفة
من المواقع. اختيار تلك التي تظن سيوفر مصدرا جيدا للمعلومات موثوق بها للغاية لدعم
التعلم الخاص بك المهنية.
|
17
|
The emphasis is on ICT skills rather than curriculum
content. Learners focus on how to use a particular application.
ICT is used
as a learning tool when needed. The
learners need some existing level of confidence and experience in using a
particular application
.
Some learners
work on computers while the rest are
engaged in
other activities.
The use of
technology is more easily connected with, or embedded in, the subjects of the
curriculum.
The technology is easily managed and supported by
the teacher.
|
Your school has one computer lab with enough desktop
computers for a whole class and your classroom has integrated technology
(such as laptops and tablet PCs). From the following descriptions, select which
you think are the best descriptions of an integrated classroom.
|
18
|
وينصب التركيز على مهارات
تكنولوجيا المعلومات والاتصالات بدلاً من محتوى المناهج الدراسية. وتركز المتعلمين
على كيفية استخدام تطبيق معين.
يتم استخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصالات كأداة لتعلم
عند الحاجة. المتعلمين بحاجة إلى بعض المستوى الحالي من الثقة والخبرة في استخدام
تطبيق معين.
بعض المتعلمين العمل على أجهزة الكمبيوتر بينما بقية يشاركون
في أنشطة أخرى.
استخدام التكنولوجيا بسهولة أكبر متصلة مع، أو مضمن في
مواضيع المناهج الدراسية
.
بسهولة إدارة التكنولوجيا
ودعم من المعلم.
|
المدرسة مختبر حاسوب
واحد مع ما يكفي من أجهزة كمبيوتر سطح المكتب لفئة كاملة وفصلك بإدماج التكنولوجيا
(مثل أجهزة الكمبيوتر المحمولة وأجهزة الكمبيوتر اللوحية). من الأوصاف التالية، حدد
التي تظن هي أفضل وصف الفصول الدراسية المتكاملة.
|
18
|
Use a webcam
so your pupils can videoconference with
the partnering school's students.
Create a wiki
so pupils can work together online on shared topics of interest.
Set up a games club so student can swap scores from
their Wii or X-box games.
Use a word-processor and get your students to write
and print out letters to send to each other.
Set up some
group e-mails so students can send each other
messages and information about the project.
|
Which of the following are effective options to use
digital technology if you want to work collaboratively on a project with a
class in a different school?
|
19
|
ستخدام كاميرا ويب بحيث يمكن التلاميذ الخاصة بك عن طريق
الفيديو مع طلاب المدرسة الشريكة.
إنشاء ويكي حيث يمكن للطلاب العمل معا على الإنترنت
حول
الموضوعات محل الاهتمام
المشترك.
إنشاء نادٍ لألعاب حيث
يمكن مبادلة طالب العشرات من وي أو إكس بوكس الألعاب.
استخدم من الصحائف والحصول
على الطلاب لكتابة وطباعة خطابات لإرسال إلى بعضها البعض.
قم بإعداد بعض رسائل البريد الإلكتروني في المجموعة حتى
يمكن إرسال الطلاب بعضهم البعض رسائل ومعلومات حول المشروع.
|
التالية هي خيارات فعالة
لاستخدام التكنولوجيا الرقمية إذا كنت ترغب في العمل بشكل تعاوني على مشروع مع فئة
في مدرسة مختلفة؟
|
19
|
Utilizing a
computer lab to develop learners' individual
skills in
using technology.
As a teacher,
you can focus and work with a large group at the same time on similar tasks.
Computer labs are the best place to develop
learner-centered activities.
Computer labs
are an effective environment to assess learners' competence with technology
.
Computer labs are the best space for developing
collaborative work or group tasks.
|
Consider the advantages and disadvantages of a
computer lab for teaching and learning. Identify statements that are
effective use of a computer lab:
|
20
|
استخدام مختبر الحاسوب لتطوير المهارات الفردية للمتعلمين
في استخدام التكنولوجيا.
كمدرس، يمكنك التركيز والعمل مع مجموعة كبيرة وفي الوقت
نفسه بمهام مماثلة.
مختبرات الكمبيوتر هي
أفضل مكان لتطوير الأنشطة التي تركز على المتعلم.
مختبرات الكمبيوتر بيئة فعالة لتقييم كفاءة المتعلمين مع
التكنولوجيا
.
مختبرات الكمبيوتر هي
مساحة أفضل لتطوير العمل التعاوني أو مهام المجموعة.
|
النظر في مزايا وعيوب
لمعمل الكمبيوتر للتعليم والتعلم. تحديد البيانات التي يتم استخدام معمل الكمبيوتر
بفعالية:
|
20
|
1 التعليقات:
انقر هنا لـ التعليقاتشركة سيرفس تاون لكشف التسربات المياه فى المملكة العربية السعودية خدمة ممتازة واسعار رخيصة ونستخدم أفضل اجهزة كشف تسربات المياه الحديثة والكشف مجانا ونقوم بالكشف عن تسرب المياه بدون تكسير ونقدم خدمات كشف تسربات المياه للخزانات - كشف تسربات الحمامات - كشف تسربات المياه المسابح - كشف تسربات المياه بالمسابح ونقدم الخدمة فى فى الطائف - القصيم .
شركة كشف تسربات المياه بالطائف , شركة كشف تسربات المياه بالطائف
كشف تسربات المياه بالطائف
شركة كشف تسربات المياه بالقصيم , شركة كشف تسربات المياه بالقصيم
كشف تسربات المياه بالقصيم
خارج الموضوع تحويل الاكوادإخفاء الابتساماتإخفاء