الاختبار الثانى الاختبار
/التدريس بالتكنولوجيا: 2 دورة
Hand held
voting device
Tablet
Speakers
Interactive whiteboard
|
If your
goal is to share a presentation and ideas effectively with students, which
presentation tool is most appropriate?
|
|
|
جهاز التصويت باليد
الكمبيوتر اللوحي
مكبرات الصوت
السبورة
البيض
|
إذا كان هدفك مشاركة العرض تقديمي والأفكار فعلياً
مع الطلاب، هو الذي عرض أداة أنسب؟
|
|
It is
important to demonstrate effective searching techniques to students. What
advice would you give them as you model a search? Choose the three most
important:
|
استخدام مصطلحات دقيقة وتكون دقيقة كما يمكنك
مع مصطلحات البحث.
المثابرة كما لو كان يمكنك الاستمرار سوف تجد
دائماً ما تحتاج إليه.
ابحث عن نوع المورد تحتاج (مثل صورة أو خريطة
أو نص).
تكون حاسمة للمصدر، ومعرفة الصفحة التي، وما هي
الآثار المترتبة على (لصحة وحقوق التأليف والنشر
).
دائماً التحقق من كل ارتباط قبل الانتقال كما
كنت لا تعرف ما كنت قد تكون مفقودة إذا قمت بتخطي بعض.
|
من المهم أن تثبت فعالية تقنيات البحث للطلاب.
ما هي النصيحة التي سوف تمنح لهم كما كنت نموذج بحث؟ اختر الثلاثة الأكثر أهمية:
|
Project a word processing document in a program
like Microsoft Word which can record the data, then use this to make a chart
on screen.
Present a video animation from the internet of a
spreadsheet being completed which illustrates the key skills.
Use
software such as Microsoft Excel to project and complete a spreadsheet on an
interactive whiteboard with a linked chart so changes are shown as they
happen.
Prepare a worksheet in a program like Microsoft
Word and ask the pupils to record the data individually, then get then to
draw the chart by hand as you demonstrate how on an interactive whiteboard.
|
You are teaching a lesson in science where a
learning objective is to get students to understand the relationship between
numerical data in a table and the same information presented in a chart.
Which of the following options do you think will support your objective most
effectively as you collect the data?
|
مشروع مستند معالجة النصوص في برنامج مثل Microsoft Word التي يمكن تسجيل البيانات، ثم استخدام ذلك لجعل
تخطيط على الشاشة
.
عرض الرسوم متحركة فيديو من الإنترنت من جدول
البيانات ويجري استكمال مما يدلل على المهارات الأساسية
.
استخدام
برنامج مثل Microsoft Excel للمشروع
واستكمال جدول على السبورة البيضاء تفاعلية مع مخطط مرتبط حتى تظهر التغييرات فور
حدوثها
.
إعداد ورقة عمل في برنامج مثل Microsoft Word وأطلب من التلاميذ لتسجيل البيانات على حدة، ثم
الحصول على ثم لوضع المخطط باليد كما يمكنك إظهار كيف السبورة تفاعلية.
|
كنت التدريس درسا في العلوم حيث هو هدف تعلم أن
يحصل الطلاب على فهم العلاقة بين البيانات العددية في جدول ونفس المعلومات المعروضة
في مخطط. أي من الخيارات التالية التي رأيك سوف تدعم الهدف الخاص بك أكثر فعالية
كما يمكنك جمع البيانات؟
|
A project
where students
have to apply and use a
range of skills and knowledge to develop their understanding.
A topic in mathematics where student have to be
able to use a particular technique accurately to solve algebra problems.
Teaching 'just in time skills' so that students
can use a new piece of software.
Developing
students' reasoning and critical thinking skills about a local environmental
issue.
|
Sometimes a more Didactic approach is
appropriate, sometimes a more Constructivist approach is beneficial. In the
list below, which are the best Constructivist approaches?
|
مشروع
حيث يكون الطلاب على تطبيق واستخدام مجموعة من المهارات والمعارف لتطوير فهمهم.
موضوع في الرياضيات حيث يكون الطالب ليتمكن من
استخدام تقنية خاصة بدقة لحل المشاكل الجبر.
التدريس 'فقط في مهارات الوقت' حيث أنه يمكن للطلاب
استخدام قطعة جديدة من البرمجيات.
تطوير
المنطق الطلاب ومهارات التفكير النقدي حول قضية بيئية محلية.
|
أحياناً اتباع نهج أكثر تعليمية المناسبة، وفي
بعض الأحيان مفيد لاتباع نهج أكثر بنائية. في القائمة أدناه، التي هي أفضل المناهج
البنائية؟
|
The teacher uses an interactive whiteboard to
explain information in a topic the class are studying using a presentation
which includes video and pictures. Students respond with clickers to show
what they have retained.
The students revise for an exam by summarizing
information and testing each other on the knowledge they can remember by
setting questions using a chat program like Skype for Business.
The teacher sets clear learning outcomes for the
class in a literature topic, then asks the students to work together in small
groups to plan how they are going to cover the material and demonstrate that
they have succeeded by posting a presentation, video or podcast to the class
website.
The teacher sets a series of challenges in
mathematics for students to undertake in teams. The students choose which
problems to tackle and which members of the team will solve them. They use
their notes from class to help them solve the problems
|
Technology can support a range of teaching
approaches. Identify which of the below are Constructivist.
|
ستخدم المعلم السبورة تفاعلية لتوضيح المعلومات
في موضوع الفئة يدرسون استخدام العرض تقديمي الذي يحتوي على فيديو وصور. الطلاب الاستجابة
مع الأفراس لإظهار ما قد احتفظت.
مراجعة الطلاب لامتحان بتلخيص المعلومات واختبار
بعضهم البعض على المعرفة أنها يمكن أن تذكر بإعداد الأسئلة باستخدام برنامج محادثة
مثل Skype للأعمال التجارية.
المعلم يحدد نتائج التعلم واضحة للفئة في موضوع
أدب، ثم يطلب من الطلاب للعمل معا في مجموعات صغيرة خطة كيف أنهم ذاهبون لتغطية المواد
وتثبت أنهم نجحوا بنشر العرض التقديمي، فيديو أو بودكاست الموقع الفئة
.
المعلم يحدد سلسلة من التحديات في الرياضيات للطلاب
للاضطلاع في فرق. الطلاب اختيار المشاكل التي يجب التصدي وفيه أعضاء الفريق سيتم
حلها. أنها تستخدم الملاحظات الخاصة بها من فئة لمساعدتهم على حل المشاكل
|
التكنولوجيا يمكن أن تدعم مجموعة من نهج التدريس.
تحديد أي من فيما يلي البنائية.
|
Add text, images,
sounds, movies, and animated pictures
.
Hyperlink
to other content such as websites and other documents.
Send messages to students about their learning.
Print out
the slides as handout notes
.
Create
quizzes to assess and review students' progress and learning.
|
Which of the following can you do with
presentation software like PowerPoint and Office Mix?
|
قم بإضافة
النص والصور، والأصوات، والأفلام والصور المتحركة.
ارتباط
تشعبي إلى المحتويات الأخرى مثل مواقع الويب وغيرها من الوثائق.
إرسال رسائل إلى الطلاب عن تعلمهم.
طباعة
الشرائح كما يلاحظ صدقة.
إنشاء
مسابقات لتقييم واستعراض التقدم المحرز من الطلاب والتعلم.
|
أي مما يلي يمكن أن تفعله مع برنامج العرض مثل PowerPoint ومزيج مكتب
|
Knowing in advance exactly what you are going to
do.
Modeling
the process of how to find the information or address the question.
Being sure you know the answer before you start.
Giving the
students opportunities to practice what you have demonstrated
.
Assessing
the need to address the issue immediately.
|
When you use technology resources in lessons to
support 'just in time learning' with your students, which of the following
are important considerations?
|
معرفة مسبقاً بالضبط ما كنت تنوي القيام به.
نماذج
عملية لكيفية العثور على المعلومات أو معالجة المسألة.
ويجري التأكد من معرفة الإجابة قبل أن تبدأ.
إعطاء
الطلاب الفرص لممارسة ما كنت قد بينت
.
تقييم
الحاجة إلى معالجة هذه المسألة فورا.
|
عند استخدام موارد تكنولوجيا في الدروس لدعم
'فقط في الوقت المناسب التعلم' مع الطلاب، مما يلي اعتبارات هامة؟
|
An online quiz using presentation software so you
can identify who already knows what to do.
A short
presentation of six to eight slides with no more than three or four main
points per slide with a few selected images for visual impact.
A detailed presentation with as many slides as necessary
containing detailed instructions outlining the steps of the procedure.
A printed explanation of the detailed steps and
procedures that you can read to the class and have them follow as you do.
|
You need to prepare a presentation to outline the
safety and emergency procedures in school to a class of new students. Choose
the approach that you think will have most impact.
|
اختبار عبر إنترنت استخدام برنامج العرض حتى يمكنك
التعرف على الذين يعرف مسبقاً ما يجب فعله
.
عرض قصير
من ستة إلى ثمانية شرائح مع النقاط الرئيسية ليس أكثر من ثلاثة أو أربعة كل شريحة
مع عدد قليل من الصور المحددة للتأثير البصري
.
عرضاً مفصلاً مع العديد من الشرائح كاللازمة التي
تحتوي على تعليمات تحدد الخطوات إجراءات مفصلة
.
اتبع تفسيراً مطبوعة الخطوات التفصيلية والإجراءات
التي يمكنك قراءة للفئة ويكون لهم كما كنت تفعل.
|
تحتاج إلى إعداد العرض تقديمي الخطوط العريضة
للسلامة وإجراءات الطوارئ في مدرسة لفئة من الطلاب الجدد. اختيار النهج الذي كنت
أعتقد سيكون أكبر الأثر.
|
Illustrate each mathematics question with a
different visual representation of the idea in a presentation
.
Play a
game on an interactive whiteboard that integrates the mathematics objectives
to provide additional rapid-fire practice.
Display short video clips of cartoons when
students get answers to your questions correct.
Print out practice sheets for individual practice
of the mathematics concepts from an appropriate website.
|
Imagine you are trying to get your students more
motivated to practice their mental mathematics skills in lessons. Choose the
option below which you think is the best use of technology.
|
وتوضح كل سؤال الرياضيات مع تمثيل مرئي مختلفة
لهذه الفكرة في عرض تقديمي.
تلعب
لعبة على السبورة البيضاء تفاعلية التي تدمج أهداف الرياضيات لتوفير إضافية الممارسة
سريع لإطلاق النار.
عرض لقطات فيديو قصيرة للرسوم عند طلبه الحصول
على إجابات لأسئلتك الصحيح.
طباعة أوراق الممارسة للممارسة الفردية لمفاهيم
الرياضيات من موقع مناسب.
|
تخيل أنت تحاول الحصول على الطلاب أكثر دوافع
ممارسة مهاراتهم الرياضيات العقلية في الدروس. اختر الخيار أدناه التي تعتقدون هو
أفضل استخدام للتكنولوجيا.
|
Handheld
computer/PDA/mobile phone
Projector
Digital
camera
Tablet or small laptop
|
Some digital technologies are suited for whole
class use. Select which of the following you think are more appropriate for
individual or small group work.
|
المحمولة
جهاز الكمبيوتر/المساعد الشخصي الرقمي/موبايل الهاتف
جهاز الإسقاط
كاميرا
رقمية
الكمبيوتر
اللوحي أو كمبيوتر محمول صغير
|
تناسب بعض التكنولوجيات الرقمية لاستخدام فئة
كاملة. حدد مما يلي رأيك هي أكثر ملاءمة لعمل فرد أو مجموعة صغيرة.
|
Acknowledge it is a good question, but say there
is not time to cover it now to keep the lesson focused
.
Quickly answer the question as succinctly as you
can without using the online resources then continue with the lesson.
Challenge
the students to find the answer as homework, then set aside time at the
beginning of the next lesson to review what they have found so you can build
it into your planning.
Stop the lesson so you can show the online
resources to develop their understanding, then cover what you don't have time
for today in your next lesson.
|
A student asks you a question which is
interesting, but which you think will take the lesson off track. You know
where there are some good online resources which provide a good answer which
will support their understanding. Which of the following options do you think
offers the best solution?
|
نعترف بأنه سؤال جيد، ولكن أقول لا يوجد وقت لتغطية
ذلك الآن للحفاظ على الدرس وركز
.
بسرعة الرد على هذا السؤال إيجاز ما تستطيع دون
استخدام الموارد على الإنترنت ثم متابعة الدرس
.
تحدي
الطلاب للعثور على إجابة كما الواجبات المنزلية، ثم توضع جانبا من الوقت في بداية
الدرس التالي لاستعراض ما وجدوا حتى تتمكن من بناء في التخطيط الخاص بك
.
وقف الدرس حتى تتمكن من عرض موارد على الإنترنت
لتطوير فهمهم، ثم تغطي ما لم يكن لديك وقت لهذا اليوم في الدرس التالي الخاص بك.
|
طالب يسألك سؤالاً ومثيرة للاهتمام، ولكن الذي
كنت تعتقد سوف يستغرق الدرس عن مسارها. تعرف أين توجد بعض الموارد على الإنترنت الجيدة
التي تقدم إجابة جيدة مما سيدعم فهمهم. أي من الخيارات التالية التي رأيك يوفر أفضل
حل؟
|
Teacher presentation and exposition using
PowerPoint or Sway
.
Hands-on exploration by the students using a
spreadsheet to model mathematical relationships.
Group discussion in an online forum in which each
student contributes their own ideas
.
An individual tutoring program in mathematics.
|
If you'd like to develop individual skills and
understanding, which teaching approaches will best help students?
|
عرض المعلم والمعرض باستخدام
PowerPoint أو التأثير.
التدريب العملي على استكشاف الطلاب باستخدام جدول
بيانات إلى نموذج العلاقات الرياضية
.
مجموعة مناقشة في منتدى عبر إنترنت التي يسهم
بها كل طالب في أفكارهم
.
برنامج إرشادية فردية في الرياضيات.
|
إذا كنت ترغب في وضع الفرد المهارات والفهم، التدريس
التي سوف أفضل نهج مساعدة الطلاب؟
|
nstructing
Modeling
Informing
Coaching
Presenting
|
The following verbs are often associated with
either a Didactic or Constructivist role for the teacher, identify the
Constructivist behaviors below
|
تعليمات
النمذجة
إعلام
التدريب
عرض
|
الأفعال التالية غالباً ما ترتبط مع الدور التعليمية
أو البنائية للمعلم، وتحديد السلوكيات البنائية أدناه.
|
Increase the quantity of information you can
present because technology is so quick
.
Make
information more memorable with multimedia (sound and images).
Use
feedback systems to increase interactivity
.
Save a copy of the presentation to use next time
you teach this topic.
|
Technology can help to make a presentation to a
large group of learners more effective. Which of the following do you think
are the TWO most valuable things you can do if you are planning a
presentation with technology?
|
زيادة كمية المعلومات التي يمكن أن تقدم لأن التكنولوجيا
سريعة جداً.
جعل المعلومات أكثر لا تنسى مع الوسائط المتعددة (الصوت
والصور).
استخدام
نظم التغذية المرتدة لزيادة التفاعل.
حفظ نسخة من العرض التقديمي استخدام لك تدريس
هذا الموضوع في المرة القادمة.
|
يمكن أن تساعد التكنولوجيا لتقديم عرض لمجموعة
كبيرة من المتعلمين أكثر فعالية. أي مما يلي رأيك هي أثمن شيئين يمكنك القيام به
إذا كنت تخطط لعرض مع التكنولوجيا؟
|
The
teacher provides students with historical information about the causes of the
Second World War in a Powerpoint presentation.
Students identify interesting and challenging
questions to answer about a country they are learning about from an initial
internet search.
Students produce their own examples of
mathematics word problems for each other to solve and post them to a class
blog where they vote on the most effective and most challenging questions
.
Students
practice examples of mathematics problems which the teacher has designed to
meet the learning objectives and e-mail their answers to the teacher.
|
Technology can be used for both didactic and
constructivist teaching. Identify which of the below are didactic.
|
المعلم
يزود الطلاب بمعلومات تاريخية عن الأسباب الحرب العالمية الثانية وفي عرض تقديمي
ل
Powerpoint.
تحديد الطلاب أسئلة مثيرة للاهتمام والتحدي للإجابة
عن بلد تعلم من بحث أولى على شبكة إنترنت
.
إنتاج الطلاب الخاصة بهم أمثلة لمشاكل الرياضيات
كلمة لبعضها البعض لحل ونشرها على المدونة فئة حيث أنهم التصويت على الأسئلة الأكثر
فعالية والأكثر تحديا
.
ممارسة
الطلاب أمثلة لمشاكل الرياضيات الذي صمم المعلم لتحقيق أهداف التعلم والبريد الإلكتروني
إجاباتهم على المعلم.
|
ويمكن استخدام التكنولوجيا على حد سواء التعليمية
والتدريس البنائية. تحديد أي من فيما يلي التعليمية.
|
Responsiveness - using the students' ideas is
always the best choice.
Safety - be sure that inappropriate information
will be filtered out.
Planning - always stick exactly to your lesson
objectives
.
Validity - teach students to check the accuracy
of any information found.
Thoroughness: make sure you explore all the
options completely.
|
If you decide to use the internet to demonstrate
a live search, which of the following are the most important issues you
should consider?
|
الاستجابة-استخدام أفكار الطلاب هو دائماً أفضل
خيار.
السلامة-أن تتأكد من أن غير ملائمة المعلومات
سيتم تصفية.
التخطيط-تتمسك دائماً بالضبط لأهداف الدرس الخاصة
بك.
صحة-تعليم الطلاب التحقق من دقة أي معلومات يتم
العثور على.
الدقة: تأكد من استكشاف جميع الخيارات تماما.
|
إذا قررت استخدام الإنترنت لإثبات بحث حية، مما
يلي هي أهم القضايا وينبغي أن تفكر؟
|
Stop the lesson and ask all of the students to
use a search engine and find effective animations then compare the strengths
and weaknesses of the different representations.
Make a note of the question and answer it at the
beginning of the next lesson with this class.
Quickly
model a search by thinking out loud to the class as you locate an animation
of blood circulation to show to the class.
Praise the student for the question, give a
verbal explanation and make a note to adapt your introduction next year.
|
One of your students asks a relevant question in
your science lesson about blood circulation and you realize an effective
answer would help achieve the lesson objectives. Choose which of these you
think would be the best option.
|
التوقف عن الدرس وأطلب من جميع الطلاب على استخدام
محرك بحث والعثور على صور متحركة فعالة ثم مقارنة نقاط القوة والضعف في تمثيلات مختلفة
.
دون ملاحظة عن السؤال والإجابة عليه في بداية
الدرس التالي مع هذه الفئة
.
بسرعة
نموذج بحث بالتفكير بصوت عال للفئة كما يمكنك تحديد موقع للرسوم متحركة للدورة الدموية
لإظهار للفئة
.
مدح الطالب للسؤال وإعطاء شرح اللفظي وتقديم مذكرة
للتكيف مع مقدمة الخاص العام المقبل.
|
أحد الطلاب يسأل سؤالاً ذات صلة في درس العلوم
الخاصة بك حول الدورة الدموية وكنت أدرك إجابة فعالة سوف يساعد على تحقيق أهداف الدرس.
اختر أي من هذه كنت أعتقد سيكون أفضل خيار.
|
Use a large, clear font with good colour
contrast.
Use lots
of different images on most of your slides to get your ideas across visually
.
Limit the total information on each slide to no
more than about seven key messages or ideas.
Use builds and animations on each slide to keep the
students entertained
.
Stand to
one side of the screen so the students can see the presentation easily and
read out the text on each slide slowly and clearly.
|
Imagine you are giving a presentation using
presentation software to a class of students, which of the following should
you NOT do?
|
استخدام خط كبير وواضح مع تباين الألوان جيدة.
استخدام
الكثير من صور مختلفة على معظم الشرائح الخاصة بك للحصول على الأفكار الخاصة بك عبر
بصريا.
الحد من المعلومات الإجمالية في كل شريحة إلى
أي أكثر من حوالي سبع رسائل رئيسية أو الأفكار.
استخدام
البنيات والرسوم المتحركة على كل شريحة تبقى الطلاب.
الوقوف
إلى جانب واحد من الشاشة حيث يمكن للطلبة مشاهدة العرض التقديمي بسهولة وقرأ النص
على كل شريحة ببطء ووضوح.
|
تخيل أنك تعطي عرض باستخدام برنامج العرض لفئة
من الطلاب، مما يلي يجب عليك عدم القيام به؟
|
USB
microscope connected to a projector
Mobile phone with photo capability
Interactive
whiteboard
Clickers or handheld student response system
|
Different technologies are more suited to
different types of learning situations. From the list following, choose which
you think would be suitable for working with the whole class.
|
مجهر USB متصل بجهاز بروجيكتور
الهاتف المحمول مع القدرة على الصور
السبورة
البيضاء التفاعلية
نظام استجابة الطالب يده أو الأفراس
|
التكنولوجيات المختلفة أكثر ملاءمة لأنواع مختلفة
من التعلم الحالات. اختر من القائمة التالية، التي كنت تعتقد سيكون مناسبة للعمل
مع فئة كاملة.
|
An email program, like Outlook
A
presentation tool, like PowerPoint.or Sway
A video
tool
An operating system
A charting
program, like Excel
|
You can use a range of software when making a
presentation. Choose three of the following that you think are likely to be
the most useful to you for creating presentations for your teaching.
|
برنامج بريد إلكتروني، مثل Outlook
أداة
عرض، مثل التأثير PowerPoint.or
أداة الفيديو
نظام التشغيل
برنامج الرسوم البيانية، مثل
Excel
|
يمكنك استخدام مجموعة من البرمجيات عند تقديم
العرض تقديمي. اختر ثلاثة من التالية التي تعتقد أن من المحتمل أن تكون أكثر فائدة
لك لإنشاء العروض التقديمية للتعليم الخاص.
|
|
|
|
|
خارج الموضوع تحويل الاكوادإخفاء الابتساماتإخفاء