pregnancy

الأستاذ / عبد الرحمن معوض - معلم خبير لغة عربية وتربية إسلامية - السنبلاوين - دقهلية


الاختبارالاختبار /التدريس بالتكنولوجيا: 1 دورة mce


الاختبارالاختبار /التدريس بالتكنولوجيا: 1 دورة

                                                                                      Browsing the Internet for additional information about the area.
Using a desktop publishing tool like Publisher to create a poster advertisement to attract people to visit the region.
Using Microsoft PowerPoint or Sway to create a presentation with information to brief visiting travel agents to entice visitors to the region.
Drafting an essay about the history of the region using Microsoft Word.
Using audio recording software to create a podcast about the area to convince people to visit.
                                                          You ur students as a task at the end oare planning a technology activity for yof a topic you have been working on. The theme was about tourism in an area they were unfamiliar with. You also had some specific objectives to develop critical awareness of persuasive language. Which of the options might be suitable activities for them to pull together and summarize what they have learned as a final focus for the top
1
صفح الإنترنت للحصول على معلومات إضافية حول المنطقة.
باستخدام أداة نشر المكتبي مثل Publisher لإنشاء إعلان ملصق على اجتذاب الناس لزيارة المنطقة.
باستخدام Microsoft PowerPoint أو التأثير على إنشاء عرض تقديمي مع معلومات لإطلاع الزائر وكلاء السفر لجذب الزوار إلى المنطقة.
صياغة مقال عن تاريخ المنطقة باستخدام Microsoft Word.
استخدام برنامج تسجيل الصوت لإنشاء بودكاست حول المنطقة لإقناع الناس بزيارة.
كنت تخطط لنشاط تكنولوجيا للطلاب كمهمة في نهاية موضوع كنت قد عملت على. وكان الموضوع حول السياحة في منطقة أنهم ليسوا على دراية. كان لديك أيضا بعض الأهداف المحددة لتطوير وعي نقدي من لغة مقنعة. أي من الخيارات التي قد تكون الأنشطة المناسبة لهم لتجميع وتلخيص ما تعلموه كتركيز نهائي للموضوع؟
1
More work books and resources to teach the students how to use new the technology.

Students undertaking more self-directed projects, taking part in discussions, and undertaking research.

More lecturing and explanation by the teachers
.
Professional development for teachers to develop skills in supporting students to direct their own learning pace and activities.
Your school decides to increase the use of technology to meet the needs of 21st Century students in response to the growing importance of the knowledge economy. It decides to invest in new ICT equipment and training for staff. The headteacher/principal and leadership team understand that this means developing teaching and learning approaches as well as supporting staff in developing the skills to use the technology. Which of the following are likely to be needed?
2
المزيد من كتب العمل والموارد لتعليم الطلاب كيفية استخدام التكنولوجيا الجديدة.

الطلاب القيام بمزيد من المشاريع الموجهة ذاتيا ويشاركون في المناقشات وإجراء البحوث

المزيد من المحاضرات وشرح بالمعلمين.

التطوير المهني للمعلمين لتطوير مهاراتهم في دعم الطلاب لتوجيه أنشطة ووتيرة التعلم الخاصة بهم.
تقرر المدرسة الخاصة بك لزيادة استخدام التكنولوجيا لتلبية احتياجات الطلاب في القرن الحادي والعشرين واستجابة للأهمية المتزايدة للاقتصاد القائم على المعرفة. يقرر أن الاستثمار في معدات جديدة لتكنولوجيا المعلومات والاتصالات والتدريب للموظفين. فريق المشيدة/الرئيسية والقيادة فهم أن هذا يعني تطوير تدريس وتعلم النهج، فضلا عن دعم الموظفين في تطوير المهارات اللازمة لاستخدام هذه التكنولوجيا. أي مما يلي من المرجح أن تكون هناك حاجة؟
2
Making a group presentation to the class with PowerPoint.

Contributing to a class wiki or blog.
Completing an online multiple choice test
.
Completing a spreadsheet in Excel with information they have found on the Internet
.
E-mailing in an essay written in Microsoft Word.
Which of the following assessment types provide opportunities for teacher to analyze students' learning?
3
تقديم عرض مجموعة للفئة مع PowerPoint.
المساهمة إلى فئة ويكي أو مدونة.
استكمال شبكة الإنترنت متعددة اختيار الاختبار.
استكمال جدول بيانات في Excel مع معلومات أنهم عثروا على شبكة الإنترنت.
إرسال بالبريد الإلكتروني في مقال كتب في Microsoft Word.
أي أنواع التقييم التالية توفير الفرص للمعلمين لتحليل تعلم الطلاب؟
3
The students will learn how to use technology regardless of the experiences provided by the school, so if they miss out with one teacher this will not matter in the long run
.
Academic success is more important that learning to use technology so the teacher should keep his academic focus to maintain standards
.
Other teachers in the school can provide students with a range of information and communication technology opportunities so it is not essential for every teacher to be involved. Academic success is equally important and the school can balance students' experiences.

Students have to succeed in the world outside of school where technology is used in most jobs, particularly those for academically successful pupils. The school should support him in integrating some approaches to technology.
A teacher with over 25-years of experience, who always gets excellent examination results from his students, is reluctant to integrate technology in his lessons. Which argument should the school accept to ensure the success of their overall strategy for the Competency Framework for Teachers (CFT)?
4
الطلاب سوف تتعلم كيفية استخدام التكنولوجيا بغض النظر عن الخبرات المقدمة من المدرسة، حتى لو أنها تفوت مع مدرس واحد وهذا لا يهم على المدى الطويل.

النجاح الأكاديمي أكثر أهمية أن تعلم كيفية استخدام التكنولوجيا حتى المعلم ينبغي الحفاظ على تركيزه الأكاديمية للحفاظ على المعايير.

مدرسين آخرين في المدرسة يمكن تزويد الطلاب بمجموعة من فرص تكنولوجيا المعلومات والاتصالات حتى أنها ليست ضرورية لكل معلم المشاركة. النجاح الأكاديمي نفس القدر من الأهمية ويمكن موازنة المدرسة تجارب الطلاب
.
الطلاب يجب أن تنجح في العالم خارج المدرسة حيث يتم استخدام التكنولوجيا في معظم الوظائف، لا سيما تلك المتعلقة بالتلاميذ أكاديمياً ناجحاً. المدرسة ينبغي أن الدعم له في إدماج بعض النهج للتكنولوج
مدرس مع على مدى 25 عاماً خبرة، الذين دائماً يحصل على نتائج دراسة ممتازة من طلابه، مترددة في دمج التكنولوجيا في دروسه. وسيطة التي يجب أن تقبل المدرسة لضمان نجاح استراتيجيتها الشاملة "إطار الكفاءة" للمعلمين (تمويل الإرهاب)؟
4

True
False
Students can be assessed effectively and efficiently using technology
5
صحيح
كاذبة
الطلاب ويمكن تقييم فعالية وكفاءة استخدام التكنولوجيا.
5
A newsletter mailed home to the parents
.
Being given every teacher’s e-mail address so that contact can be kept personal and private.

Automated updates sent to parents by e-mail to keep them informed with information about their child’s progress and the curriculum
.
A booklet with the curriculum standards so they can check their child’s progress when they are sent the summary grades each term.
Your school wants to inform parents more efficiently about a new record keeping and reporting system. Which do you think is the best approach?
6
منزل الرسالة إخبارية بالبريد إلى الآباء والأمهات.

إعطاء عنوان البريد الإلكتروني كل معلم حتى أنه يمكن الاحتفاظ بجهات الاتصال الشخصية والخاصة.

الآلي التحديثات المرسلة إلى أولياء الأمور عن طريق البريد الإلكتروني لإبقائهم على علم بمعلومات عن تقدم أبنائهم والمناهج الدراسية.
كتيب مع معايير المناهج حيث أنها يمكن أن تحقق التقدم طفلهم عند إرسالها الدرجات ملخص كل مصطلح.
يريد المدرسة الخاصة بك لإطلاع الآباء أكثر كفاءة رقماً قياسياً جديداً في الحفاظ على ونظام الإبلاغ. التي رأيك هو أفضل نهج؟
6
Ensure the maintenance and reliability hardware and software.

Providing training for staff on the use of tools and ways to minimise potential risks of unauthorised access.

Training students to use the assessment system so they can access their data online
.
Establishing and following a data protection policy that clearly outlines expectations for staff.
Which of the following will help reduce the risks involved with storing students' assessment data electronically?
7
ضمان الصيانة وموثوقية الأجهزة والبرامج.

توفير التدريب للموظفين على استخدام أدوات ووسائل للتقليل من المخاطر المحتملة من الوصول غير المصرح به.

تدريب الطلاب على استخدام نظام التقييم حتى يمكن الوصول إلى البيانات الخاصة بهم على الإنترنت.

وضع واتباع سياسة لحماية بيانات أن يحدد بوضوح التوقعات للموظفين.
أي مما يلي سيساعد على الحد من المخاطر التي تنطوي عليها مع تخزين بيانات تقييم الطلاب إلكترونيا؟
7

True
False
Technology puts powerful tools in the hands of students.
8
صحيح
كاذبة
التكنولوجيا يضع أدوات قوية في أيدي الطلاب.
8
True
False
Today's technology can provide students with all they need to know and soon teachers will no longer be needed
9
صحيح
كاذبة
يمكن أن توفر التكنولوجيا اليوم الطلاب مع كل ما تحتاج إلى معرفته وقريبا المعلمين لن يكون ضروريا.
9



Learners and teachers will independently be able to complete personal and school-related tasks with ICT which improves learning and the overall efficiency of the school.

Everyone will actively use self-help websites which meet their personal needs with confidence and independence
.
Learners and teachers will select appropriate tools to improve learning independently and will share their understanding which will develop an effective learning community.

Everyone will have enhanced ICT skills which will demonstrate their awareness and their understanding of the importance of technology.
ICT's aims include building self-empowerment for learners and teachers and improving learning opportunities. How do technology literacy opportunities contribute to self-empowerment in schools for both students and teachers?
10
المتعلمين والمعلمين سيكون قادراً على إكمال المهام الشخصية والمدرسية ذات الصلة بتكنولوجيا المعلومات والاتصالات الذي يعمل على تحسين الكفاءة الكلية للمدرسة والتعلم بشكل مستقل.

الجميع سوف تستخدم بنشاط المواقع المساعدة الذاتية التي تفي باحتياجاتهم الشخصية بثقة واستقلالية.

المتعلمين والمعلمين سيتم تحديد الأدوات المناسبة لتحسين التعلم بشكل مستقل وسوف تتقاسم فهمهم الذي سيضع مجتمع تعلم فعال.

الجميع سوف يكون تعزيز مهارات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات التي سيتم إثبات وعيهم وفهمهم لأهمية التكنولوجيا.
وتشمل أهداف تكنولوجيا المعلومات والاتصالات لبناء التمكين الذاتي للمتعلمين والمعلمين، وتحسين فرص التعلم. كيف تسهم تكنولوجيا محو الأمية فرص التمكين الذاتي في المدارس للطلاب والمعلمين على حد سواء؟
10
Students will like their teachers more because new technologies are more exciting
.
Students will be better prepared for employment in the knowledge economy.

Students will be better prepared to use digital technologies to learn in the future
.
Students will experience an approach that meets their needs and interests better
.
Students will learn to use the technology tools and the programs they will use throughout their adult life.
As a result of new teaching approaches supported by ICT, which of the following are benefits?
11
مثل الطلاب معلميهم أكثر لأن التكنولوجيات الجديدة أكثر إثارة.

سيتم إعداد الطلاب أفضل للعمالة في الاقتصاد القائم على المعرفة.

الطلاب سوف تكون أكثر استعدادا لاستخدام التكنولوجيات الرقمية للتعلم في المستقبل.

الطلاب تجربة نهج التي تلبي احتياجاتها ومصالحها على نحو أفضل.

سوف يتعلم الطلاب على استخدام أدوات التكنولوجيا والبرامج التي سوف تستخدمها طوال حياتهم الكبار.
ونتيجة لنهج التدريس جديدة تدعمها تكنولوجيا المعلومات والاتصالات، مما يلي هي الفوائد؟
11
Let the student make the video and add it to the presentation but tell other pupils they can do the same to keep it fair
.
Let the student make the video and add it to the presentation then encourage the student to teach the other students her skills so they can do the same
.
Allow her to make the video and give it to the teacher so they can use it to show the class, but the student should do the task as assigned. It would be unfair to the other pupils who do not have or know how to use video recording features
.
Tell the student they will all have an opportunity to do this later in the year, but not allow it on this occasion
 Allow the student to teach other students when it is part of a planned task.
A student asks if she can add a video clip to an assigned class presentation. The presentation is not going to be graded or marked but is to provide formative feedback to the teacher and students. She has access to a video camera on her mobile phone. What would you do if you were the teacher?
12
السماح للطلاب جعل الفيديو وإضافتها إلى العرض التقديمي ولكن أقول غيرهم من التلاميذ من أنها يمكن أن تفعل الشيء نفسه للحفاظ على الإنصاف.
السماح للطلاب جعل الفيديو وإضافتها إلى العرض التقديمي، ثم تشجيع الطالب لتعليم الطلاب الآخرين لها مهارات حيث أنها يمكن أن تفعل الشيء نفسه.
تسمح لها بجعل الفيديو وإعطائها للمعلم حيث أنها يمكن أن تستخدم لإظهار الطبقة، ولكن الطالب ينبغي القيام بهذه المهمة كما تم تعيينها. لن يكون من الإنصاف لغيرهم من التلاميذ الذين لا يستطيعون أو معرفة كيفية استخدام ميزات تسجيل الفيديو.
يقول الطالب سيكون لها كل فرصة للقيام بذلك في وقت لاحق في السنة، ولكن لا تسمح لها بهذه المناسبة. تسمح للطالب لتعليم الطلاب الآخرين عندما يكون جزءا من مهمة المخطط لها.
طالب يسأل إذا أنها يمكن إضافة مقطع فيديو إلى عرض تقديمي فئة معينة. لن يكون تصنيف أو وضع علامة على العرض التقديمي لكن هو توفير التغذية المرتدة التكوينية للمعلمين والطلاب. ولديها إمكانية الوصول إلى كاميرا الفيديو على هاتفها المحمول. ماذا كنت ستفعل لو كنت المعلم؟
12
Try out the technology activity as a replacement and if it is not successful return to the successful way next year
.
Stick to what he knows will work. If he is unsure it would be a mistake to replace a successful activity
.
Ask some students to try out the technology activity one lunchtime and evaluate its potential.

Try the technology activity alongside the successful one and get feedback from students' engagement and performance to compare them.
A teacher in your school is trying to use technology more in lessons, but is reluctant to replace an activity he believes is effective. What advice do you think would be most helpful?
13
تجربة نشاط التكنولوجيا كبديل وإذا لم يكن ناجحاً العودة إلى طريقة ناجحة في العام المقبل.

وسوف تعمل عصا لما يعرفه. إذا كان غير متأكد من أنه سيكون من خطأ ليحل محل نشاطا ناجحاً.

أطلب من بعض الطلاب لمحاولة الخروج من النشاط تكنولوجيا واحدة وقت الغداء وتقييم إمكاناتها.

حاول نشاط التكنولوجيا جنبا إلى جنب مع واحد ناجح والحصول على تغذية مرتدة من مشاركة الطلاب والأداء المقارنة بينها.
مدرس في المدرسة الخاصة بك يحاول استخدام تكنولوجيا أكثر في الدروس، ولكن مترددة ليحل محل نشاط يعتقد أنه فعال. ما هي النصيحة رأيك سيكون مفيداً للغاية؟
13
Will it help me develop my teaching skills?

Will it meet the learning objectives I need to teach?

Will the students enjoy the lesson?

Do I have the skills to use the equipment or software?

Is the right equipment available?
When you are evaluating ICT resources to use in your classroom which is the most important thing to consider?
14
سوف يساعد لي تطوير مهارات التدريس بلدي؟
أنه سيلتقي أهداف التعلم وأنا بحاجة إلى تعليم؟
وسوف يتمتع الطلاب الدرس؟
هل المهارات اللازمة لاستخدام المعدات أو البرمجيات؟
تتوفر المعدات المناسبة؟
عندما تقوم تقييم موارد تكنولوجيا المعلومات والاتصالات لاستخدامها في الفصول الدراسية الخاصة بك وهو أهم شيء للنظر؟
14
True
False
Instructing students with technology is always more effective than traditional instruction.
15
صحيح
كاذبة
إرشاد الطلاب مع التكنولوجيا دائماً أكثر فعالية من التعليم التقليدي
15
True
False
Teachers can use a wider range of ways to present ideas to their students.
16
صحيح
كاذبة
يمكن للمعلمين استخدام مجموعة واسعة من الطرق لتقديم أفكار لطلابها.
16
The teacher completes a grade book at the end of a unit of work using Excel to work out overall scores for each student
.
Students complete an online quiz which they then use to set their own learning targets.

Students use a clicker system in class to give feedback to the teacher about how confident they are in their understanding
.
The students upload their assignments for marking to a secure shared folder.
Formative assessment and summative assessment have different aims. Formative assessment aims to improve learning. Summative assessment is undertaken as a record of what has been learned. Which of these examples of technology supported assessment are formative?
17
يكمل المعلم كتاب الصف في نهاية وحدة عمل باستخدام Excel للدرجات الإجمالية لكل طالب.

الطلاب إكمال اختبار عبر إنترنت التي يستخدمونها ثم تحديد أهداف التعلم الخاصة بهم
.
الطلاب باستخدام نظام الفرس في فئة لإعطاء التغذية المرتدة للمعلم حول مدى ثقة وهم في فهمهم.

تحميل الطلاب مهامهم لوسم إلى مجلد مشترك آمنة.
التقييم التكويني والتقييم إجمالية لها أهداف مختلفة. ويهدف التقييم التكويني لتحسين التعلم. ويجري التقييم إجمالية كسجل لما تم تعلمه. أي من هذه الأمثلة لتقييم التكنولوجيا تدعم التكوينية؟
17
Give them some video clips and ask them to prepare an audio commentary
.
Ask them to take photographs or video clips and prepare a presentation.

Use some video material from the Internet to design a multiple choice test online.

Set an online exam which includes a variety of questions for them to answer.
A teacher wants to design an assessment as an alternative to the traditional essays her 18-year-old students usually complete. The aim of the activity is to demonstrate understanding of effective techniques in sports. Which do you think will provide the best solution for them to demonstrate their understanding and creativity?
18
إعطائهم بعض مقاطع الفيديو وأطلب منها أن تعد تعليق صوتي.

نطلب منهم لأخذ الصور الفوتوغرافية أو مقاطع الفيديو وإعداد العرض تقديمي.

استخدام بعض مواد الفيديو من الإنترنت لتصميم اختبار اختيار متعددة على الإنترنت
.
تعيين امتحان على شبكة إنترنت الذي يشمل مجموعة متنوعة من الأسئلة لهم للإجاب
مدرس يريد تصميم تقييم كبديل للتقليدية المقالات طلابها عمره 18 سنة كاملة عادة. والهدف من هذا النشاط إظهار تفاهم تقنيات الفعالة في الرياضة. التي كنت تعتقد سوف توفر الحل الأفضل بالنسبة لهم للتدليل على الفهم والإبداع؟
18
True
False
Critical thinking, creativity and collaboration have become more important than ever in teaching and learning.
19
صحيح
كاذبة
التفكير النقدي والإبداع والتعاون قد أصبحت أكثر أهمية من أي وقت مضى في التدريس والتعلم.
19
Teachers will be able to support learners' individual and particular needs more easily.
Teachers will have access to a wider range of resources and tools to support their students' learning.
Teachers will be able to use technology to teach the way they always have.
Technology will enable teachers to challenge learners more effectively.
Computers will take over the routine tasks and administration that teachers do
Which of these are the three most important benefits for teachers resulting from learning about new teaching approaches supported by ICT?
20
المعلمين سوف تكون قادرة على دعم احتياجات المتعلمين الفردية وخاصة بسهولة أكبر.
المعلمين سوف يكون الوصول إلى مجموعة واسعة من الموارد والأدوات لدعم تعلم الطلاب.
المعلمين سوف تكون قادرة على استخدام التكنولوجيا لتعليم طريقة لديهم دائماً.
وستمكن التكنولوجيا المعلمين لتحدي المتعلمين أكثر فعالية.
أجهزة الكمبيوتر ستتولى المهام الروتينية والإدارة القيام بالمدرسين.
هذه هي أهم ثلاث فوائد للمعلمين الناتجة عن التعلم حول النهج التعليمية الجديدة التي تدعمها تكنولوجيا المعلومات والاتصالات؟
20
Set an activity for homework which the students can e-mail in.
Use a clicker system (or an online response system like Forms) with a few questions projected on a large screen.
Design and print a short quiz for students to do as they arrive.
Set up an online test for the students to complete at the beginning of the lesson.
A teacher wants to get some quick feedback at the beginning of a lesson about students' knowledge and understanding. Which one of the following options offers the most appropriate solution?
21
تعيين نشاط للواجبات المنزلية التي يمكن أن البريد الإلكتروني الطلاب في.
استخدام نظام الفرس (أو نظام رد على إنترنت مثل أشكال) مع بعض الأسئلة المتوقعة على شاشة كبيرة.
تصميم وطباعة اختبار قصير للطلاب للقيام بمجرد وصولها.
إعداد إجراء اختبار على إنترنت للطلاب لإكمال في بداية الدرس.
مدرس يريد الحصول على بعض ردود الفعل السريعة في بداية درسا عن المعرفة الطلاب والفهم. وهو واحد من الخيارات التالية يوفر الحل الأنسب؟
21
Don't show the video in class as it will not run smoothly and the students may become restless.

Watch the video in a computer lab so the students can each watch it on their computer
.
Download the video and save it on the computer you will use to show it to the class.

Save the video as a file you can convert and save to a DVD so you can use a DVD player instead.
You have a slow Internet connection in your classroom, but you want to show a video to your class which you have found online. Which of the following offers the best solution to the problem?
22
عدم إظهار الفيديو في فئة كما أنه لن يتم تشغيل بسلاسة، وقد يصبح الطلاب لا يهدأ.
مشاهدة الفيديو في مختبر كمبيوتر حتى يمكن الطلاب لكل مشاهدته على أجهزة الكمبيوتر الخاصة بهم.
تحميل الفيديو وحفظه على الكمبيوتر الذي سوف تستخدمه لإظهار أنها للفئة.
حفظ الفيديو كملف يمكنك تحويل وحفظ دي في دي بحيث يمكنك استخدام مشغل أقراص DVD بدلاً من ذلك.
لديك اتصال إنترنت بطيء في الفصول الدراسية الخاصة بك، ولكن تريد إظهار شريط فيديو للفئة الخاصة بك التي يمكنك العثور عليها على الإنترنت. أي من التالي يقدم أفضل حل لهذه المشكلة؟
22



شكرا لتعليقك